The Lakes

13 juli 2023 - Banff, Canada

Vandaag het Moraine Lake en Lake Louise bezocht. Aangezien deze twee meren en heel toeristisch gebied is geworden de laatste jaren kan je er niet meer met de auto komen.

De auto moet je dan parkeren op een park & ride parking. Van daar uit gaan pendelbussen naar de bekende meren. Het kaartje voor deze pendelbussen hadden wij (gelukkig) al in Nederland gekocht.

De eerste stop was bij het Moraine Lake, druk, maar via een leuk paadje langs het Lake gelopen, leuke route en hoe verder je komt hoe minder mensen je ziet.

Met een andere pendelbus van Moraine Lake naar Lake Louise gegaan, bij het uitstappen daar hadden we het eigenlijk al snel gezien, alleen maar mensen en uiteraard het meer.

Je moet je tussen de mensen door wringen om een foto te maken van het Lake en dan proberen er ook nog geen mensen op te krijgen. Dit is niet leuk meer het lijkt erop dat iedereen die Canada bezoekt alleen naar de Rockies komt.

Gelukkig gaan we met een veel andere beleving morgen naar huis er zijn zoveel andere mooie dingen die wij gezien hebben, een reis die wij nooit zullen vergeten.

Morgen naar Calgary voor de terugvlucht.

1. Marlies Sleijpen:
    14 juli 2023
    Ondanks de drukte toch gelukt om mooie foto's te maken.
    Wat hebben jullie veel moois gezien tijdens deze reis. Met een voldaan gevoel morgen weer naar huis. Jullie kunnen terug kijken op een prachtige vakantie in een prachtig land...een prachtig Canada.
    Goede reis en vlucht naar Nederland...Apeldoorn en Kerkrade.
  2. Gertie en Jan:
    14 juli 2023
    Van begin tot eind een en al belevenis voor jullie.
    Een goede terugreis en het wordt thuis vast en zeker nog nagenieten.