Columbia Icefield Glacier Adventure en Skywalk

10 juli 2023 - Jasper, Canada

Als eerste even een bezoek gebracht aan Jasper het plaatsje waar wij nu zijn, even wat winkeltjes bekijken we zitten in de Rocky's dus ook een toeristisch gebied.

Vervolgens een stukje de Icefields Parkway afgereden voor de Icefield Glacier Adventure & Skywalk. Daar aangekomen was het zoals bij zoveel toeristische attracties druk, heel druk.

Deze tour hadden wij vanuit thuis al geboekt en konden op het aangegeven tijdstip zo doorlopen naar de bussen.

Bus 1 brengt je naar het begin van de Glacier waar je moet overstappen op een grote truck die je tot op de gletsjer brengt.

Echter er rijden meerdere trucks naar de gletsjer zodat je uiteindelijk met iets van 100 mensen op die gletsjer staat (heel toeristisch), maar toch wel leuk om op een gletsjer gelopen te hebben. Dit hadden we toch niet willen missen. Na het wandelen over de gletsjer en nadat we weer met de grote truck op de "normale" weg werden gedropt kwam bus 2. Bus 2 bracht ons naar de volgende attractie de Skywalk. Deze walk over een glazen platvorm over de berg waardoor je door het glas onder je kon kijken viel wat tegen. De Skywalk lijkt op foto's toch wat langer dan die in werkelijkheid is, gezichts bedrog. Achteraf hadden we deze skywalk niet hoeven te boeken. Aan het einde van dit kort avontuur bracht bus 3 ons weer terug naar start, einde uitje.

Morgen weer verder naar het zuiden naar Banff, onze laatste verblijfplaats van deze reis.

1. Marlies Sleijpen:
    11 juli 2023
    Over de gletsjer lopen: levert prachtige foto's op. Indrukwekkend. De Skywalk had ik op google al bekeken. Zag er sensationeel en groots uit. Toeristen trekkend. Jammer dat het in werkelijkheid tegen viel. Op naar morgen!
  2. Antje Funke:
    11 juli 2023
    Wat weer een belevenis die gletsjer en de rit er naar toe.
    Er is altijd wel een attractie op vakantie waarvan je denkt "is dit het"
    Geniet van de laatste vakantie dagen in Canada