Prince Rupert

4 juli 2023 - Prince Rupert, Canada

Na de late aankomst van gisteren was het vandaag wel even fijn om door een kleiner stadje te lopen, Prince Rupert. Waar het op de Inside Passage gisteren nog best veel mensen waren die ook allemaal hierheen kwamen was er vandaag weinig van te merken. Veel mensen overnachten hier en gaan de volgende dag meteen weer weg.

Toch hebben we een mooie trail gelopen (Rushbrooktrail) een pad langs de kust. Lunch hadden wij bij Smile's sea food café waar je uiteraard bij je sandwich friet krijgt.

Die eetgewoontes hier is toch wel wennen. Ontbijt is ook al totaal anders geen vlees en kaas maar jam, pindakaas, bagels en wat brood. In dit hotel kan je tevens zelf wafels bakken als ontbijt. Het normale eten voor ons komt thuis wel weer.

Morgen een reisdag dan gaan we verder naar het noorden naar de noordelijkst gelegen plaats van deze reis, Stewart.

Het zal weer een schitterende dag worden en het klinkt misschien raar maar hoe noordelijker we komen hoe tropischer de temperaturen zijn.

1. Marlies Sleijpen:
    5 juli 2023
    Weer een mooie dag. 😊👍
  2. Gertie en Jan:
    5 juli 2023
    Wat een mooie foto’s en filmpjes.
    Het is een bijzondere reis en zo te lezen en te zien….jullie genieten er van. Groetjes! 😎