En weer verder

8 juli 2023 - Prince George, Canada

Als je en naar de Rocky Mountains wil en naar Alaska dan zul je kilometers moeten maken.

Gisteren was al zo'n dag en vandaag weer. Gisteren van Stewart al naar Smithers gereden (330km) en vandaag van Smithers nog verder naar het zuiden naar Prince George (370km), eigenlijk nog 100km verder want we zijn nog even uitgeweken om fort James te bezoeken. Fort James is een openluchtmuseum met houten woningen en voorwerpen uit de tijd van de pelshandel. Bij ieder huisje werd er door de medewerkers hier volop over verteld zodat je een goede in druk hebt gekregen hoe dat vroeger allemaal ging.

Verder doorgereden naar de eindbestemming van vandaag Prince George een wat groter plaatsje dan Smithers maar verder ook voldoende om 1 nacht te verblijven.

Morgen weer wat kilometers maken want dan gaan we echt naar de Rocky Mountains, naar Jasper. Ben benieuwd lijkt mij ook weer een mooie beleving, maar de rust zal daar niet zo zijn als in het stille noorden.

We gaan het zien.

Rocky's here we come.

PS onderweg naar Jasper passeren we een tijdzone waardoor het een uur later wordt.

1. Herman Korving:
    9 juli 2023